حسین مجتبی 0 ارسال شده در 2 اردیبهشت 1400 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 اردیبهشت 1400 ١. اگر ولی میت جھت دفع وحشت قبر صدقه دادہ باشد ، آیا نماز وحشت را با نیت استحباب نمی توان خواند ، و حتما باید با نیت رجاء خواند ؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: محسن-زاده لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام محسن زاده 227 ارسال شده در 2 اردیبهشت 1400 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 2 اردیبهشت 1400 سلام علیکم نماز لیله الدفن در زمره نمازهای مستحبی است که در کتب فقهیه معظم له ، استحباب آن مقید به عدم تصدق نشده است. پس با وجود تصدق میتوان این نماز را به قصد استحباب به جا آورد. 1 وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
حسین مجتبی 0 ارسال شده در 3 اردیبهشت 1400 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 اردیبهشت 1400 سلام علیکم خیلی ممنون از پاسخ حضرتعالی ۔ ولی آیا با عبارت ذیل عروہ چیزی استفادہ نمی شود ؟ وهي ركعتان يقرأ في الاُولى بعد الحمد آية الكرسي إلى « هم فيها خالدون » على الاحوط. وفي الثانية بعد الحمد سورة القدر عشر مرات ، ويقول بعد السلام : « اللهم صل على محمد وآل محمد وابعث ثوابها إلى قبر فلان » ويسمى الميت ، ففي مرسلة الكفعمي وموجز ابن فهد ( رحمهما الله ) قال النبي (صلى الله عليه وآله) : « لا يأتي على الميت أشد من أول ليلة ، فارحموا موتاكم بالصدقة ، فإن لم تجدوا فليصل أحدكم يقرأ في الاُولى ، الحمد وآية الكرسي ، وفي الثانية الحمد والقدر عشرا ، فإذا سلم قال : اللهم صل على محمد وآل محمد وابعث ثوابها إلى قبر فلان ، فإنه تعالى يبعث من ساعته ألف ملك إلى قبره مع كل ملك ثوب وحلة » ومقتضى هذه الرواية أن الصلاة بعد عدم وجدان ما يتصدق به ، فالاولى الجمع بين الأمرين مع الإمكان ، وظاهرها أيضا كفاية صلاة واحدة ، فينبغي أن لا يقصد الخصوصية في إتيان أربعين بل يؤتى بقصد الرجاء أو بقصد إهداء الثواب. وهناك رواية اخرى لصلاة الوحشة غير مختصة بليلة الدفن و ظاهر استحبابها في أول ليلة بعد الموت : وكيفيتها انه في الركعة الاُولى يقرأ بعد الحمد ، التوحيد مرتين ، وفي الثانية بعد الحمد ألهيكم التكاثر عشرا ، ثم يقول بعد السلام : « اللهم صل على محمد وآل محمد وابعث ثوابها إلى قبر فلان » ويسمى الميت. در عبارت فوق از عبارت "بل یؤتی بقصد الرجاء ۔۔۔" چی استفادہ می شود ؟ لطفا توضیح لازم بفرمائید ۔ با تشکر ۔ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: سجادی لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناسان قدیم سجادی 153 ارسال شده در 3 اردیبهشت 1400 کارشناسان قدیم اشتراک گذاری ارسال شده در 3 اردیبهشت 1400 سلام علیکم (بل یوتی...) مربوط به (اتیان اربعین) هست در مقابل (وظاهرها ایضا کفایه صلاه واحده) 3 وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری