رفتن به مطلب

محمود موحدی فر

کارشناس احکام
  • تعداد ارسال ها

    486
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    1

محمود موحدی فر آخرین باز در روز 22 فروردین برنده شده

محمود موحدی فر یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

اطلاعات فردی

  • تحصیلات
    روحانی
  • رزومه
    اتمام دروس خارج فقه و اصول؛ سابقه ۱۴سال پاسخگویی به سوالات شرعی در حرم مطهر رضوی

آخرین بازدید کنندگان نمایه

535 بازدید کننده نمایه

دستاورد های محمود موحدی فر

Rising Star

Rising Star (9/14)

  • بیش از ۵ امتیاز دادید
  • یک ماه با المصباح
  • یک هفته با المصباح
  • از دیدار روزانه شما خرسندیم
  • شما ۱۰ سؤال پرسیدید

نشان‌های اخیر

3

اعتبار در سایت

  1. محمود موحدی فر

    ۲۰۰۱

    سلام علیکم در مورد سوال اگرحسینیه موقوفه است و مباحثه کردن در حسینیه خلاف وقف باشد جایز نیست.
  2. محمود موحدی فر

    ۲۰۰۴

    سلام علیکم در مورد سوال اگر کاری کرده منی خارج شده کار حرام است مگر اینکه کار مشروع باشد مثلا با ملاعبه با همسر منی خارج شود گناه نیست.
  3. محمود موحدی فر

    ۲۰۰۷

    سلام علیکم در مورد سوال استفاده از دفترچه جایز نیست.
  4. محمود موحدی فر

    ۱۹۹۸

    سلام علیکم در مورد سوال اگر آن زن مشهوره به زنا باشد،بنابر احتیاط واجب نمی ‏تواند پیش از توبۀ زن با وی ازدواج کند. بنابراین، صحیح بودن چنین ازدواجی قبل از توبه احتیاط واجب صحیح نیست.
  5. محمود موحدی فر

    سوال شرعی

    سلام علیکم در مورد سوال اگر قسمتی که شسته نشده در بدن است غسل ناقص است همان قسمت را به نیت غسل بشوید.
  6. محمود موحدی فر

    ۱۹۹۰

    سلام علیکم اگر پوست‌های مختصر لب و جاهای دیگر بدن را بکنند چنانچه روح نداشته باشد و به آسانی کنده شود، پاک است و مطلقا جایی را نجس نمی کند.
  7. محمود موحدی فر

    ۱۹۶۸

    سلام علیکم ۱_درمورد سوال موارد استفاده متعدد است مثلا از کتاب چاب شده برای مطالعه استفاده کند. نکته: باید توجه داشت اگر قانونی در این زمینه است رعایت شود ۲_استفاده جایز است.
  8. محمود موحدی فر

    ۱۹۹۳

    سلام علیکم در مورد سوال 1_خمس دارد. ۲_اگر با درامد بین سال تهیه شده و مورد نیاز است خمس ندارد.
  9. محمود موحدی فر

    ۱۹۷۳

    سلام علیکم صرف ریختن منی مرد روی بدن زن جنابت صادق نیست. به دو چیز انسان جنب می‌شود: اوّل: نزدیکی. دوّم: بیرون آمدن منی، در خواب باشد یا بیداری، کم باشد یا زیاد، با شهوت باشد یا بی شهوت، با اختیار باشد یا بی‌اختیار. رطوبتی که زنان در موقع ملاعبه یا تصوّرات شهوت‌انگیز در خود موضع احساس می‌کنند و آن رطوبت به‌اندازه‌ای زیاد نیست که جاهای دیگر را آلوده کند، پاک است و غسل ندارد و وضو را نیز باطل نمی‌کند و امّا اگر زیاد باشد به حدّی که صدق (انزال) کند و لباس را آلوده نماید در صورتی که همراه با رسیدن زن به اوج لذّت جنسی و ارضای کامل (ارگاسم) باشد، نجس و موجب جنابت است، در صورتی که با خانم نزدیکی با دخول صورت بگیرد و به هم محرم نباشند حکم زنا را دارد.
  10. محمود موحدی فر

    ۱۹۷۸

    سلام علیکم از وقتی که اولین جزء بچه از شکم مادر بیرون می‏آید، خونی که زن در فاصله ده روز می‌بیند خون نفاس است، به‌شرط آنها خون زایمان بر آن صدق کند. و زن را در حال نفاس «نفساء» می‌گویند. حیض، خونی است که غالباً در هر ماه چند روزی از رحم زن‌ها خارج می‌شود، و زن را در موقع دیدن خون حیض «حائض» می‏گویند. این دو خون هر دو نجس است و خانم در هر دو زمان معذور است. و در هر دو حالت بعضی کارها حرام است مثلا دست زدن به خط قرآن ؛ خواندن آیاتی که سجده واجب دارد؛نزدیکی با خانم و.... در هر دو حالت طلاق دادن زن صحیح نیست مگر در چند موردیکه استثنا است.
  11. محمود موحدی فر

    ۱۹۷۳

    سلام علیکم خون حیض باید سه روز اوّل حیض پشت سر هم باشد، پس اگر مثلاً دو روز خون ببیند و یک روز پاک شود و دوباره یک روز خون ببیند، حیض نیست اکر سه روز استمرار داشت و در ادامه ان تا ده روز طول کشید حکم حیض را دارد و شرایط ان خون حیض در بیشتر اوقات، غلیظ و گرم، و رنگ آن سیاه یا سرخ است، و با فشار و کمی سوزش بیرون می آید. اگرخانم صاحب عادت عددیه است و از خونریزی یا لکه بینی از ده روز تجاوز نماید به تعداد روزهای عادت حیض و مابقی استحاضه است به وظیفه مستحاضه عمل نماید. نکته: اگر خانم دو بار با شرایط و صفات حیض خون دید اگر بین دو خون دیدن ده روز فاصله باشد(این ده روزحکم حیض را ندارد) و هر کدام سه روز استمرار داشته باشد حکم حیض را دارد.
  12. محمود موحدی فر

    ۱۹۷۴

    سلام علیکم در مورد سوال لازم است طبق قانون عمل نماید. و اگر حضور ندارد حق الزحمه آن روز را نمی تواند دریافت نماید.
  13. محمود موحدی فر

    ۱۹۶۸

    سلام علیکم در مورد سوال استفاده قبلی اشکال ندارد.
  14. محمود موحدی فر

    ۱۹۶۹

    سلام علیکم اگر شرایط معامله سلف من جمله مدت و مکان تحویل کالا و توانایی تحویل در زمان معین و مقدارش مشخص باشد و معامله ربوی نباشد اشکال ندارد.
  15. محمود موحدی فر

    ۱۹۶۸

    سلام علیکم در مورد سوال شهریه ای که به کارت ها به صورت اینترنتی واریز می شود تا زمانی که نقدا برداشت نشده و یا چیزی با آن خریداری نشده است خمس ندارد و در غیر اینصورت دریافت دستی( چنانچه شهریه دریافتی به صورت تملیکی باشد )کما اینکه شهریه حضرت آیت الله سیستانی به طلبه ها تملیک می شود اگر تا سر سال خمسی بماند و صرف در موونه نشود خمس دارد، ولی اگر تملیکی نباشد بلکه از بابت وجوهات شرعیه مثل سهم سادات خمس دریافت کرده خمس ندارد.
×
×
  • اضافه کردن...