رفتن به مطلب

نعمت های بهشتی..


ارسال های توصیه شده

سلام عبادات شما قبول ..من زندگی پس از زندگی رو دیدیم برام جذاب شد ببنم اون دنیا چجوریه ..به چیزای عجیبی بر خوردم..مثلا من فکر میکردم بهشت جنبه روحانی داره اما دیدم جنبه جسمانی هم داره مثلا یک روایت از پیامبر در بحاروالانوار دیدم که نمیدونم ایا سندیتش درست یا نه اینکه خدا در بهشت به بندگان قوت 100 مرد برای خوردن .اشامیدن و جماع میدهد..مگر در بهشت رابطه جنسی هم داریم ؟

مگر ما در بهش آمیزش یا ربطه جنسی داریم؟

قصر بهشتی ...مگر ما جسمی داریم که نیاز به قصر باشه؟

مگر حوروالعین تجسم اعمال مانیست برای فقط حس عاطفی؟؟

چون من یک روایت دیگه هم دیدم نمیدونم اینها سندیت داره یا نه چون بلد نیستم .


امام صادق (علیه السلام)- هشام‌بن‌حکم گوید: حضرت (علیه السلام) در جواب سؤال زندیقی که از او پرسیده بود: «از کجا می‌گویند: هرگاه یکی از اهل بهشت به‌سوی میوه‌ای می‌رود که آن را بچیند و بخورد، وقتی آن را می‌خورد، آن میوه دوباره به شکل اوّل خود باز می‌گردد»؟ چنین گفت: «بلی! نمونه‌اش چراغ است. کسی که به‌دنبال نور است از آن نور می‌گیرد، امّا چیزی از نور آن چراغ کم نمی‌شود و نور آن تمام دنیا را پر می‌کند». آن شخص گفت: «آیا این‌گونه نیست که از بس که می‌خورند و می‌نوشند دیگر نیازی ندارند»؟ حضرت (علیه السلام) فرمود: «چون غذای آن‌ها مایع است، از پایین آن‌ها خارج نمی‌شود بلکه به همراه عرق از بدن‌هایشان خارج می‌شود». آن شخص پرسید: «چگونه است که هرگاه مرد با زوجه‌اش همبستر می‌شود، دوباره او باکره می‌شود»؟ حضرت (علیه السلام) فرمود: «زیرا از بوی خوش و عطر آفریده شده است و دچار عیب و نقص نمی‌گردد و جسمش دچار آسیب نمی‌شود و در شکاف او چیزی جاری نمی‌شود و حیض او را آلوده نمی‌کند، بنابراین رَحِم، چسبیده و پُر گوشت است و در آن فقط مجرای ادراری وجود دارد». آن شخص پرسید: «آیا حوری بهشتی هفتاد دست لباس می‌پوشد و همسر او از پس آن لباس‌ها و بدنش استخوان ساق پایش را می‌بیند»؟ حضرت (علیه السلام) فرمود: «بلی! همچنان که یکی از شما می‌تواند سکّه‌ی پول را در داخل آب ببیند، هرچند عمق آن آب به‌اندازه‌ی طول نیزه باشد». پرسید: «پس چگونه بهشتیان از نعمت‌های بهشت بهره‌مند می‌شوند درحالی‌که کسی از آن‌ها یافت نمی‌شود مگر اینکه پسرش و یا پدرش و یا دوستش و یا مادرش را از دست داده است. وقتی که آن‌ها با او در بهشت نیستند و شکّی ندارند که آن‌ها به دوزخ می‌روند، پس بهشت چه فایده‌ای دارد برای کسی که می‌داند یکی از نزدیکانش در دوزخ دچار عذاب است؟ حضرت (صلی الله علیه و آله) فرمود: «اهل علم می‌گویند: یاد آن‌ها را فراموش می‌کنند و برخی دیگر گفته‌اند: انتظار می‌کشند که آن‌ها بیایند و امیدوارند که آن‌ها در بین بهشت و جهنّم باشند، در بین اصحاب اعراف».


بحارالأنوار، ج۸، ص۱۳۶/ البرهان

یا این روایت 


الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَن عِمرَانِ‌بنِ‌الحُصَینِ وَ أَبا هُرَیرَهًْ عَنِ النَّبِیّ (صلی الله علیه و آله) قَصْرٌ مِنْ لُؤْلُؤٍ فِی الْجَنَّهًْ فِی ذَلِکَ الْقَصْرِ سَبْعُونَ دَاراً مِنْ یَاقُوتَهًْ حَمْرَاءَ فِی کُلِّ دَارٍ سَبْعُونَ بَیْتاً مِنْ زُمُرُّدَهًْ حَمْرَاءَ فِی کُلِّ بَیْتٍ سَبْعُونَ سَرِیراً عَلَی کُلِّ سَرِیرٍ سَبْعُونَ فِرَاشاً مِنْ کُلِّ لَوْنٍ عَلَی کُلِّ فِرَاشٍ امْرَأَهًْ مِنَ الْحُورِ الْعِینِ فِی کُلِّ بَیْتٍ سَبْعُونَ مَائِدَهًْ عَلَی کُلِّ مَائِدَهًْ سَبْعُونَ لَوْناً مِنَ الطَّعَامِ فِی کُلِّ بَیْتٍ سَبْعُونَ وَصِیفاً وَ وَصِیفَهًْ وَ قَالَ فَیُعْطِی اللَّهُ الْمُؤْمِنَ مِنَ الْقُوَّهًْ فِی غَدَاهًْ وَاحِدَهًْ أَنْ یَأْتِیَ عَلَی ذَلِکَ کُلِّهِ.

پیامبر (صلی الله علیه و آله)- عمران‌بن‌حصین و ابوهریره از پیامبر (صلی الله علیه و آله) روایت کرده‌اند که فرمود: «کاخی از مروارید که در بهشت قرار دارد و در آن قصر هفتاد سرا از یاقوت سرخ و در هر سرا هفتاد خانه از زمرّد سرخ است که در هر خانه هفتاد تخت و بر هر تخت هفتاد فراش گسترده و بر بالای هر فراش حورالعینی است. در هر خانه هفتاد سفره پهن است و بر هر سفره هفتاد نوع غذا قرار دارد. در هر خانه هفتاد خدمتکار و کنیز است». و فرمود: «خداوند به مؤمن توانایی می‌دهد در هر وعده همه آن را مصرف کند».


منبع  بحار الأنوار، ج۸، ص۱۴۹

یعنی ما در بهشت جسم داریم و مثل این دنیا .غذا میخوریم و مینوشیم و رابطه جنسی داریم عبادت میکنیم 

تشکر 

 

وضعیت: پاسخ‌داده‌شده توسط: مصدق
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • کارشناس احکام

سلام علیکم 

مطالب و سؤالات بیان شده، مربوط می‌باشد به مباحث اعتقادی، در این انجمن تنها  سؤالات احکام شرعی پاسخ داده می‌شود.

موفق باشید

 

وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
×
×
  • اضافه کردن...