رفتن به مطلب

سوال شرعی در مورد زکات


ارسال های توصیه شده

محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی سیستانی مدظله العالی مرجع جهان تشیع سلام علیکم و رحمت الله.

طول عمر با برکت تحت توجهات حضرت ولیعصر عج از خداوند منان برای شما طلب دارم. اینجانب حاج محمد سخی ولد سخیداد به عمر 71 ساله مقلد جناب شما هستم، بدین منظور سوالی دارم:

1- مدت سال می شود که بنده زمین زراعتی را به اجاره گرفتم که از آب رود آبیاری می گردد که بخشی از آن زمین ها به اجاره پولی و بخشی دیگر به اجاره گندمی می باشد.

2- درمدت ذکر شده در عین رسیدن نصاب زکات، بنده زکات پرداخت نکرده ام چون زمین های اجاره شده فوق را بدست کشتمند به صورت یک سهم مال او  دو سهم مال من می سپردم تمام مصارف زمینهای ذکر شده از قبیل تخم بذری و کود کیمیاوی تراکتور و سم زراعتی و گاورانی آن به عهده من می باشد و درو کردن محصول با دست انجام می شود که به عهده کشتمند می باشد. 

در این مدت شش سال همه ساله خساره مند گردیده ام و هیچ چیزی عاید من نگردیده و مبلغ سه صد هزار افغانی بدهی دارم و همه ساله به حد نصاب زکات بلکه بالاتر میرسید و در حین پرداخت اجاره و بعد از آن برایم چیزی باقی نمی ماند، آیا بنده که مقلد حضرت شان هستم در این مدت ذکر شده زکات پرداخت ننمودم تکلیف بنده چیست؟ جواب مرقوم دارید. با احترام. 

چندی پیش اسکن سوال مقلد حضرت آیت الله را فرستادیم ولی جواب نیامد

وضعیت: پاسخ‌داده‌شده توسط: محمود-موحدی-فر
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • کارشناس احکام

سلام علیکم

اگر سهم هر فرد به مقدار نصاب زکات رسیده واحب است زکات را پرداخت نماید و مخارج را نمی تواند کسر نماید و مصارفی که بعد از تعلق زکات متحمل شده و خرج کرده نمی تواند کسر نماید هر چند احتیاط واجب از حاکم شرع یا نماینده حاکم برای تصرف اجازه گرفته شود. 

وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
×
×
  • اضافه کردن...