مهمان مهمان ارسال شده در 31 فروردین 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 فروردین 1401 سلام علیکم، هدیه دادن ثواب فعل واجب (مثل نمازهای واجب) به مومنی یا به امام زمان علیه السلام جایز است؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: موسوی لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام موسوی 175 ارسال شده در 31 فروردین 1401 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 31 فروردین 1401 سلام علیکم بله إهداء ثواب عمل در مستحبّات و واجبات جایز است و انسان میتواند کار مستحبّی یا واجب را برای خودش انجام دهد، سپس ثواب آن عمل را برای مردگان یا زندگان هدیه نماید. نکته: إهداء ثواب موجب نمیشود واجباتی که بر عهده مردگان یا زندگان بوده، از عهده و ذمّه آنان ساقط شود. رساله جامع م ۱۸۸۹ موفق باشید وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
مهمان مهمان ارسال شده در 3 اردیبهشت 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 اردیبهشت 1401 بسمه تعالی سلام علیکم آیا می توان ثواب اعمال واجب را به دیگران مثلا امام زمان (عج) هدیه کرد؟ آیا خود عمل واجب که هدیه شده از ما پذیرفته می شه و یا باید دوباره به جا آوریم؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: موسوی لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام موسوی 175 ارسال شده در 3 اردیبهشت 1401 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 3 اردیبهشت 1401 سلام علیکم بله إهداء ثواب عمل در مستحبّات و واجبات جایز است و انسان میتواند کار مستحبّی یا واجب را برای خودش انجام دهد، سپس ثواب آن عمل را برای مردگان یا زندگان هدیه نماید. نکته: إهداء ثواب موجب نمیشود واجباتی که بر عهده مردگان یا زندگان بوده، از عهده و ذمّه آنان ساقط شود. رساله جامع م ۱۸۸۹ موفق باشید وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
علی مهمان ارسال شده در 6 آبان 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 آبان 1402 باسلام واحترام،در رساله آقای سیستانی اومده که: اهدای ثواب عمل در مستحبات و واجبات به مؤمنین و مؤمنات، ارحام - خصوصاً والدین - و غیر ارحام، به صورت فردی یا گروهی - مثلاً شهدا، علما - جایز، بلکه مستحب است و نیز انسان میتواند کار مستحبی یا واجب را برای خودش انجام دهد، سپس ثواب آن عمل را برای مردگان یا زندگان هدیه نماید. این حکم، شامل اهدای ثواب عمل به حضرات معصومین(علیهم السلام) نیز میشود. شایان ذکر است، اهدای ثواب موجب نمیشود واجباتی که بر عهدۀ مردگان یا زندگان بوده، از عهده و ذمّۀ آنان ساقط شود. 1.منظور از این عبارت که انسان میتواند کارمستحبی یا واجب را برای خودش انجام دهد سپس ثواب آن عمل را برای مردگان یا زندگان هدیه نماید،چه میباشد؟ 2.بهتر وافضل از نظر اهدای ثواب این نیست که به همه چهارده معصوم وعلما وشهدا هدیه شود تا فقط به یک معصوم؟چرا برخی علما گاهی اوقات سفارش میکنند که ثواب عمل خاصی فقط به یک معصوم هدیه شود مثلا برخی علما توصیه میکنند ثواب سوره یس به حضرت فاطمه هدیه شود،خوب به نظرتون بهتر نیست با این اعتقاد که کلهم نور واحد ثواب اعمال به همه چهارده معصوم هدیه شود؟ 3.این هدیه ثواب رو قبل انجام عمل یا بعد انجام عمل میشه انجام داد؟یعنی میتونیم اعمال واجب ومستحبی که تا الان انجام دادیم ثواب همه اون اعمال رو هدیه به چهارده معصوم بکنیم؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: محمدآبادی لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام محمدآبادی 91 ارسال شده در 9 آبان 1402 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 9 آبان 1402 با سلام و احترام ۱. یعنی میتوانید از اول عمل را به نیابت از دیگری انجام دهید یا اینکه عملی واجب یا مستحبی را به نیت خود انجام داده سپس ثواب آن را به افراد دیگر هدیه دهید. ۲. هدیه اعمال صالحه به صورت فردی و جمعی در زمان ائمه معصومین نیز متداول بوده لذا به هر دو صورت مطلوب میباشد. البته بدیهی است زمانی که به فرد خاصی از معصومین هدیه شود، التفات و توجه و انس ذهنی بیشتری نسبت به ایشان صورت میگیرد و چهبسا بهتر باشد. ۳. هر دو صورت صحیح است؛ اما قبل از عمل بهتر است. وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری