مهمان مهمان ارسال شده در 18 شهریور 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 شهریور 1401 سلام در برخی از سایتها در مورد حکم شرعی ارز دیجیتال فتوای آیت الله سیستانی را اینطور نقل میکنند که این کار حرام است و در برخی دیگر آمده ایشان در این مورد فتوا نداده اند و با رعایت تسلسل در اعلمیت به اعلم بعدی رجوع کنید. لطفا راهنمایی کنید فتوای ایشان کدام است؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 12 مهر 1401 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 12 مهر 1401 سلام علیکم ایشان معاملات ارز دیجیتال را اجازه نمیدهند و میتوانید با رعایت اعلمیت به فقیه دیگر مراجعه نمایید. وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
محمود انتظامی مهمان ارسال شده در 30 بهمن 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 بهمن 1401 سلام علیکم میخواستم بپرسم اگر ارز دیجیتال را در کشور های غیر اسلامی بفروشیم و بعد به تومان تبدیل کنیم و وارد کشور کنیم اشکال دارد وضعیت: پاسخدادهشده توسط: محسن-زاده لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام محسن زاده 227 ارسال شده در 30 بهمن 1401 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 30 بهمن 1401 سلام علیکم فروش در کشور اسلامی یا غیر اسلامی تفاوت ندارد بله اگر بدانید خریدار غیرمسلمان است میتوانید آنچه را دریافت میکنید تملک نمایید وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
مسیر سبز 0 ارسال شده در 18 تیر 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر 1402 با سلام ۱. آیا گرفتن دستمزد در ازای کار در شرکتی که بخشی از فعالیت آن مربوط به خرید و فروش ارز دیجیتال است اشکال دارد؟ اگر شغل ما در این شرکت به طور مستقیم خرید و فروش ارز دیجیتال نباشد چطور؟ در هر دو حالت آیا تصرف در دستمزد جایز است؟ ۲. ایا خرید و فروش کالا، خدمات و ... در ازای پرداخت یا دریافت ارز دیجیتال جایز است؟ ۳. لطفا دو پرسش بالا را برای فعالیت در فارکس نیز پاسخ دهید. ۴. و اینکه آقای سیستانی در رساله خود عبارتی به نام «محل توقف است» دارند و بعد از ان گفته اند که مقلد «میتواند» در این حکم به مرجع اعلم بعدی مراجعه کند. معنی این عبارت چیست؟ و با توجه به استفاده از لفظ «می تواند» و نه «باید» در صورتی که مقلد به مرجع اعلم بعدی مراجعه نکند تکلیف به چه صورت است. ممنون از شما وضعیت: پاسخدادهشده توسط: محسن-زاده لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام محسن زاده 227 ارسال شده در 24 تیر 1402 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 24 تیر 1402 سلام وقت بخیر ۱ و ۲. مبادله ارز دیجیتال تحت عنوان بیع ( خرید و فروش) مورد توقف است و قابل رجوع به فالاعلم است اما گرفتن دستمزد توسط شما در ازای فعالیت در شرکت مذکور، در هر صورت اشکالی ندارد ۳. حکم بالا در مورد فعالیت در بازار فارکس نیز هست و مراد از توقف این است که مکلف یا به فالاعلم رجوع میکند و اگر وی این خرید و فروش را صحیح میداند به آن عمل میکند اما اگر رجوع نکند در واقع این خرید و فروش ها باطل بوده و بدون احراز رضایت طرف مقابل به تصرف شخص در عوض معامله، تصرف جایز نمیباشد وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
مسیر سبز 0 ارسال شده در 25 تیر 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 تیر 1402 (ویرایش شده) ضمنتشکر آیا منظور از بیع در پاسخ ارسالی شامل هر دو حالت خرید و فروش ارز دیجیتال و خرید و فروش بوسیله ارز دیجیتال می شود؟ ویرایش شده 25 تیر 1402 توسط مسیر سبز وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 30 تیر 1402 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 30 تیر 1402 بله هر دوصورت را شامل می شود وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
مسیر سبز 0 ارسال شده در 12 مرداد 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 مرداد 1402 در 24 تیر 1402 در 09:29، محسن زاده گفته است: اگر وی این خرید و فروش را صحیح میداند به آن عمل میکند اما اگر رجوع نکند در واقع این خرید و فروش ها باطل بوده و بدون احراز رضایت طرف مقابل به تصرف شخص در عوض معامله، تصرف جایز نمیباشد چگونه می شود که معامله باطل باشد اما در صورت رضایت طرف مقابل تصرف در عوض معامله جایز باشد؟ آیا «باطل است» با «جایز نیست» فرق دارد؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: محسن-زاده لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام محسن زاده 227 ارسال شده در 14 مرداد 1402 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 14 مرداد 1402 سلام علیکم بله چه بسا معامله ای باطل باشد اما این به معنای جایز نبودن (حرام بودن) نیست، لذا بسیاری از معاملات باطل با تصالح و رضایت طرفین بی اشکال خواهد بود و تصرف در عوضین جایز میشود وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
مهمان مهمان ارسال شده در 19 اردیبهشت 1403 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 اردیبهشت 1403 سلام خدمت شما و امیدوارم خوب باشید. دو سوال دارم: اول: سود گرفتن از کافر حکم اش چیست؟ دوم: عاید داشتن از طریق تجارت ارز دیجیتال حکم اش چیست؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: شوندی لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام شوندی 11 ارسال شده در 19 اردیبهشت 1403 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 19 اردیبهشت 1403 سلام علیکم ۱.سود گرفتن از کافر برای مسلمان جایز است. ۲. آیت الله سیستانی حفظ الله فعالیت در ارز دیجیتال را بنا بر احتیاط واجب جایز نمیدانند. وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری