رفتن به مطلب

مسیر سبز

کاربر آشنا
  • تعداد ارسال ها

    11
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره مسیر سبز

دستاورد های مسیر سبز

Rookie

Rookie (2/14)

  • بیش از ۵ امتیاز دادید
  • شما ۱۰ سؤال پرسیدید
  • یک ماه با المصباح
  • ارسال نخستین پاسخ
  • یک هفته با المصباح

نشان‌های اخیر

0

اعتبار در سایت

  1. با سلام و تشکر لفظ بلافاصله در مسئله مذکور برای چه به کار برده شده است؟ فرض کنید فردی سه مشت آب به قصد شستن، روی پیشانی بریزد و آنگاه سراغ شستن قسمت بالاتر برود...آیا اینجا بلافاصله شستن محقق شده؟ یا چون بیشتر از یک مشت آب روی صورت ریخته باعث ایجاد فاصله شده است و وضو اشکال دارد؟
  2. مسیر سبز

    شستن از وسط صورت

    با سلام آیت الله سیستانی در رساله جامع جلد ۱ مسئله ۲۶۳ میفرمایند که: "اگر فرد آب وضو را بر ابتدای پیشانی نریزد، بلکه بر قسمتی پایین‌تر از آن مانند پایین پیشانی و محلّ ابروها بریزد، سپس بلافاصله قسمت بالای پیشانی را که خشک مانده، دست بکشد تا تر شود و بعد بر محلّ ریختن آب و پایین‌تر از آن دست بکشد، چنانچه رطوبت باقیمانده در دست به مقداری باشد که عرفاً صدق شستن نماید، کافی است و در غیر این صورت، بنابر احتیاط واجب چنین وضویی صحیح نیست." حال پرسش این است که: آیا تفاوت آب ریختن و شستن به نیت است؟ چون در مساله بالا آب ریختن از پایین تر از رستنگاه جایز دانسته شد در حالی که شستن فقط از رستنگاه مجاز شمرده شده است. اگر به نیت باشد سوال پیش می آید که مگر صرف آب ریختن، شستن حساب نمی شود؟ بالاخره آب روی صورت جاری می شود و حتی اگر دست نکشیم قسمتهایی رو می شوید.
  3. یعنی شستن گوشه های دو طرف پیشانی هم واجب است؟
  4. با سلام آیا هنگام شستن صورت در وضو، شستن گوشه‌های دو طرف پیشانی که معمولا هنگام بالا بردن یا جمع کردن موی سر از در دو طرف پیشانی ظاهر میشوند واجب است؟ البته اگر مو کوتاه باشد این دو گوشه تقریبا ظاهر هستند. گاهی افراد در وضو و هنگام شستن صورت، دستشان به صورت منحنی از بالا به پایین، روی دو طرف صورت می کشند که به نظر میرسد در این صورت گوشه های دو طرف پیشانی شسته نمی شوند و فقط گردی فرضی صورت شسته می شود. ممنون میشم در این مورد من رو راهنمایی کنید. با تشکر
  5. در این حالت تکلیف درآمد حاصله در قبال انجام پروژه با شرایط ذکر شده در سوال اول چه می شود؟ حلال است؟؟
  6. سلام گاهی برای گرفتن پروژه از سایت های خارجی به این مشکل برمیخوریم که بعضی از این سایت ها به ایرانیان سرویس نمیدهند یا ایرانیان را تحریم کرده اند و.... ما برای فعالیت در این سایت ها باید مدارک غیرواقعی راجع به محل سکونت و ملیت و یا اطلاعات دیگر ارائه دهیم. آیا اگر با مدارک غیر واقعی در این سایت ها عضو شویم ولی پروژه بگیریم و پروژه را کامل انجام بدهیم و تحویل دهیم...درآمدی که از این طریق کسب می کنیم حلال است؟ یا چون مدارک غیر واقعی بوده حتی اگر کار حلال باشد درامد ما درامد حرام حساب می شود؟
  7. سلام آیا تصرف در تمام یا بخشی از مال یا درآمدی که مالیات آن پرداخت نشده جایز است؟ بطور کل اگر مالیات درآمد کسب و کاری پرداخت نشود درآمد حاصل از آن کسب و کار حرام می شود؟
  8. مسیر سبز

    علائم جنابت در مردان

    سلام ۱. منظور از جستن در خروج منی چیست؟ تفاوت آن با شکل خروج ادرار چیست؟ چون ادرار هم با فشار خارج می شود. ۲. اینکه میگویند اگر مایعی خارج شود و انسان نداند بول است یا منی یا غیر اینها..‌.ملاک مشکوک بودن مایع چیست؟ من واقعا در این زمینه دچار وسواس شده ام و هر مایعی حتی هنگام ادرار را مشکوک میبینم و سه علامت خرج منی را بر آن تطبیق میدهم. به عبارت دیگر اول این سه علامت (شهوت، جستن، سستی بدن) را بر مایع تطبیق میدهم و در نتیجه آن را مایع مشکوک حساب می کنم. ممنون میشوم به جز توصیه به بی اعتنایی جواب پرسش هایم را هم بدهید. چون وسواس خیلی اوقات به علت نفهمیدن مسئله است. التماس دعا
  9. چگونه می شود که معامله باطل باشد اما در صورت رضایت طرف مقابل تصرف در عوض معامله جایز باشد؟ آیا «باطل است» با «جایز نیست» فرق دارد؟
  10. ضمن‌تشکر آیا منظور از بیع در پاسخ ارسالی شامل هر دو حالت خرید و فروش ارز دیجیتال و خرید و فروش بوسیله ارز دیجیتال می شود؟
  11. با سلام ۱. آیا گرفتن دستمزد در ازای کار در شرکتی که بخشی از فعالیت آن مربوط به خرید و فروش ارز دیجیتال است اشکال دارد؟ اگر شغل ما در این شرکت به طور مستقیم خرید و فروش ارز دیجیتال نباشد چطور؟ در هر دو حالت آیا تصرف در دستمزد جایز است؟ ۲. ایا خرید و فروش کالا، خدمات و ... در ازای پرداخت یا دریافت ارز دیجیتال جایز است؟ ۳. لطفا دو پرسش بالا را برای فعالیت در فارکس نیز پاسخ دهید. ۴. و اینکه آقای سیستانی در رساله خود عبارتی به نام «محل توقف است» دارند و بعد از ان گفته اند که مقلد «میتواند» در این حکم به مرجع اعلم بعدی مراجعه کند. معنی این عبارت چیست؟ و با توجه به استفاده از لفظ «می تواند» و نه «باید» در صورتی که مقلد به مرجع اعلم بعدی مراجعه نکند تکلیف به چه صورت است. ممنون از شما
×
×
  • اضافه کردن...