مهمان مهمان ارسال شده در 15 فروردین 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 فروردین 1402 میت 2 انگشتر دارد و یک نگین انگشتر. و 3 پسر دارد. این انگشترها به کی میرسد وضعیت: پاسخدادهشده توسط: موسوی لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام موسوی 175 ارسال شده در 15 فروردین 1402 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 15 فروردین 1402 سلام علیکم در مورد دو انگشتر احتیاط واجب آن است که پسر بزرگتر در مورد آنها با سایر ورثه مصالحه نماید؛ اما نسبت به نگین، مانند سایر اموال مرحوم پدرتان بین ورثه تقسیم میشود. موفق باشید وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
سید عباس موسویان مهمان ارسال شده در 18 فروردین 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 فروردین 1402 ایا تفنگ و موتر که از پدر به ارث مانده به جای شمیر و مرکب سواری است که متعلق به فرزند بزرگ است یا خیر؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: مصدق لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام مصدق 10 ارسال شده در 18 فروردین 1402 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 18 فروردین 1402 سلام علیکم اگر پدری فوت نماید، بعضی از اموال اختصاصی وی به پسر بزرگترش ارث میرسدو سایر ورثه نسبت به آن حقّی ندارند، که این اموال «حَبْوَه» نامیده میشود. قرآن (مصحف)، انگشتر، شمشیر و لباسهایى را که پدر پوشیده یا براى پوشیدن نگه داشته، جزء «حَبْوه» محسوب میشود. شایان ذکر است: حکم مذکور در بالا، شامل سایر اشیای اختصاصی میّت مانند مُهر و تسبیح، ساعت مچی، گوشی همراه، تبلت، رایانه، کتابها، اسب، ماشین و وسیلۀ نقلیه وی نمىشود؛ ولى در مورد تفنگ و خنجر و سلاحهای دیگر مشابه، بنابراحتیاط لازم آن است که پسر بزرگتر با سایر ورثه مصالحه نماید. جهت مطالعه و آگاهی بیشتر https://lib.al-mesbah.org/3326/#1269 موفق باشید 1 وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
مهدی یار منتظری مهمان ارسال شده در 20 فروردین 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 فروردین 1402 سلام علیکم ببخشید، شما در اینجا میفرمایید که انگشتر حبوة است، اما کمی قبل سوال شد که میتی دو انگشتر دارد و یک نگین انگشتر و سه پسر دارد. شما فرمودید که پسر بزرگتر آن دو انگشتر را با بقیه ورثه مصالحه نماید. اگر انگشتر حبوة است پس چرا مصالحه کند؟ سوال دیگر اینکه اگر میت اولین اولادش دوقلو یا چند قلو باشد و همه آنها پسر باشد، حبوة به کدام آنها تعلق دارد؟ آیا بین زایمان طبیعی چند قلوها یا سزارین فرقی وجود دارد؟ سوال دیگر اینکه میخواهم از مال اولادم استفاده کنم، آیا چنین حقی دارم؟ شرائط اش را بفرمایید؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: محمدآبادی لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام محمدآبادی 91 ارسال شده در 20 فروردین 1402 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 20 فروردین 1402 با سلام و احترام 1 ساعت قبل، مهدی یار منتظری مهمان گفته است: اگر انگشتر حبوة است پس چرا مصالحه کند؟ اگر حبوه (غیر از لباس) متعدد باشد، باید مصالحه صورت بگیرد. 1 ساعت قبل، مهدی یار منتظری مهمان گفته است: اگر میت اولین اولادش دوقلو یا چند قلو باشد و همه آنها پسر باشد، حبوة به کدام آنها تعلق دارد؟ حبوه به فرزندی میرسد که (گرچه چند لحظه) زودتر به دنیا آمده است. 1 ساعت قبل، مهدی یار منتظری مهمان گفته است: میخواهم از مال اولادم استفاده کنم، آیا چنین حقی دارم؟ شرائط اش را بفرمایید؟ پدر با اجازۀ فرزند میتواند در اموال وی تصرف کند. وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
مهدی یار منتظری مهمان ارسال شده در 22 فروردین 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 فروردین 1402 سلام علیکم در مورد اموال فرزندم که فرمودید برای استفاده از آن از او اجازه بگیرم، آیا باید مکلف باشد یا غیر مکلف هم اجازه اش درست است مثلا تازه حرف زدن یاد گرفته و تقریبا سه سالشه. آیا اموال نوزاد هم میشه استفاده کرد؟ مثلا از شامپو بچه استفاده کنم و بجاش به بچه لباس بخریم یا چیزهای دیگر سوال دیگر اینکه بچه های فامیل به خانه ما میآید آیا میتوانیم وسائل بازی بچه را در اختیار آنان بگذاریم تا آنها هم بازی کنند؟ اگر نمیشود راه شرعی دارد تا چنین کاری بکنیم تا متهم به خساست و... نشویم؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 22 فروردین 1402 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 22 فروردین 1402 سلام علیکم اجازه صبی وکودک نابالغ اعتباری ندارد وتصرف در اموال او برای دیگران فقط با اجازه ولی شرعی صحیح می باشد ، اما تصرفات خود ولی در مال صغیر چنانچه ولی فقیر باشد یا اینکه تصرف به مصلحت صغیر باشد ، ولی میتواند تصرف نماید . وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده