محمود مهمان ارسال شده در 3 خرداد 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 خرداد 1401 در صورتی که بعد از تحقیق در انتخاب مرجع تقلید، دو مرجع از نظر اعلمیت و اورعیت یکسان باشند. آیا باید به رساله هر دو مرجع عمل کرد؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 8 خرداد 1401 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 8 خرداد 1401 مخیرید از هر کدام خواستید تقلید نمایید وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
محمود مهمان ارسال شده در 9 خرداد 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 خرداد 1401 چرا در رساله گفته شده در موارد علم اجمالی باید به هر دو فتوا عمل کرد؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
محمود 0 ارسال شده در 5 تیر 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 تیر 1401 چرا در رساله گفته شده در موارد علم اجمالی باید به هر دو فتوا عمل کرد؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 6 تیر 1401 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 6 تیر 1401 در مواردی که اختلاف باشد وعلم اجمالی بر اعلمیت یکی از دو نفر داشته باشیم ،از ان جایی که یکی از این دو فتوا معذوریت برای انسان می اورد ودر حق او حجت است ولی بدون تعیین ،لذا باید به هر دو عمل شود که هر کدام اعلم بودند طبق فتوای او عمل انجام شده باشد وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
محمود مهمان ارسال شده در 6 تیر 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 تیر 1401 آیا فحص و جستجو نیز واجب است؟ یعنی آیا واجب است که حتما برویم ببینیم مرجع تقلید مساوی، در آن مورد مسئله ی مبتلا به، نظر مخالف داده است؟ چون ظاهرا اگر کسی نداند که مراجع تقلید با یکدیگر اختلاف نظر دارند، تقلید از اعلم واجب نیست. وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
عبد المدی مهمان ارسال شده در 6 تیر 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 تیر 1401 سلام علیکم اگر عمل به هردوفتوا ممکن نباشد وظیفه چیست؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 6 تیر 1401 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 6 تیر 1401 فحص وتحقیق از اعلم واجب است اما فحص از اختلاف نظر واجب نیست بله اگر به طریقی اختلاف نظر در مساله ای را متوجه شدیم در ان مورد بحثهای بالا در صورتی که بتوان به هر دو عمل کرد یا جانب احتیاط را گرفت پیش می اید . 4 ساعت قبل، عبد المدی مهمان گفته است: سلام علیکم اگر عمل به هردوفتوا ممکن نباشد وظیفه چیست؟ اگر عمل به هر دو موجب مخالفت با حکمواقعی باشد مثلا یکی قائل است بر حرمت ودیگری بر وجوب ،وهر دو فقیه هم مساوی هستند در اینمورد مخیر است به فتوای یک کدام عمل کند وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
عبد المدی مهمان ارسال شده در 7 تیر 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 تیر 1401 خیلی ممنونم اگر در مساله ای رعایت جانب احتیاط ممکن بود(مثلا یکی قائل بر حرمت باشدو ودیگری بر جواز) آیا رعایت احتیاط واجب است یا میشود مخیرا به یکی عمل کرد؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 7 تیر 1401 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 7 تیر 1401 اکر اعلمیت مشتبه بین صاحبان این فتوی باشد احتیاط لازم است. وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
مهمان مهمان ارسال شده در 8 تیر 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 تیر 1401 سلام علیکم در مورد رویت ماه شوال در صورت مخالفت فتوی دو مرجع اعلم ، آیا جانب احتیاط اینست که بنارا بر آخر رمضان گذاشته و روزه بگیریم؟؟؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 8 تیر 1401 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 8 تیر 1401 در مورد هلال ماه شوال ،وکلا اثبات اول ماه گاهی بحث حکمی است وگاهی موضوعی . در اینکه اول ماه کی ثابت میشود وهلال ماه چه خصوصیاتی باید داشته باشد ،این تقلیدی است وچنانچه دو فقیه فتوای متفاوت داشته باشند ، احتیاطش به این است که بنا را بر اخر ماه رمضان بگذارید وان روز را به سفر بروید . اما اگر در مصداق منظورتان باشد که ایا ماه رویت شد یا نشد، در این مورد چنانچه اطمینان به رویت هلال پیدا نکرده اید لازم است ،بنا را بر اخر ماه بگذارید . وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری