رفتن به مطلب

سیدعلی جوادی

کاربر آشنا
  • تعداد ارسال ها

    16
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره سیدعلی جوادی

آخرین بازدید کنندگان نمایه

340 بازدید کننده نمایه

دستاورد های سیدعلی جوادی

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • یک ســـــال با المصباح
  • یک ماه با المصباح
  • بیش از ۵ امتیاز دادید
  • یک هفته با المصباح
  • از دیدار روزانه شما خرسندیم

نشان‌های اخیر

0

اعتبار در سایت

  1. سیدعلی جوادی

    خمس

    سلام علیکم کسی که نماز استیجاری گرفته پولشو خرج کرده ولی نماز رو نخوانده موقع حساب سال خمسی این مبلغ نماز کم میشود(یعنی به عنوان بدهکاری حساب می شود یا خیر؟) این شخص الان نماز بدهکار هست یا پول.؟
  2. سلام علیکم لقمه ایی که داخل دهان با مقداری خون دندان مخلوط شده خارج کردن لقمه لازم است؟
  3. سلام علیکم شخصی واسطه میشود تا شخص دومی به شخص سومی مقداری پول قرض بدهد حالا این شخص اول که واسطه بوده در حقیقت پول رو برای خودش قرض گرفته از شخص دوم که بدهد به شخص سوم(نفر دوم شخص سوم را اصلا نمیشناسد) حالا اگر این شخص سوم که پول را گرفته موقعه پس دادن مستقیم به شخص دوم(قرض دهنده بدهد)آیا از نفر اول برئ الضمه شده یا نه. ساده اش اینه من از شما پول قرض میکنم میدم به آقای ترنجیان ایشان هم موقعه پس دادن پولو به من نمیده مستقیم میاره به شما میده. آیا من از شما هنوز بدهکارم؟ ایا آقای ترنجیان مثلا هنوز به من بدهکارن؟ سپاس از زحمات شما.
  4. سیدعلی جوادی

    محل سجده در پیشانی

    سلام علیکم بنا براین مسئله که جای سجده وسط پیشانی است ۱.اگرمهر کوچک بود وبا عجله سجده کردی(یابدون عجله عادی)مهر وسط پیشانی قرار نگرفت تکلیف چیست.؟ ۲.اگرمقداری از مهر درمحل تعیین شده سجده بود مقداری بیرون شک کردم اندازه شرعی روی مهر قرار گرفته یا نه تکلیف چیست.؟ ۳.آیا می توان در سجده بدون اینکه اعضا را برداریم بکشیم و حرکت بدهیم(در حال ذکر گفتن)
  5. سلام علیکم اگر در سجده بین دست و زمین چیزی مثل دانه تسبیح یا مثلا (درز قالی) تکه کاغذی سبب فاصله افتادن دست و زمین شود اشکال دارد؟ زانوها چه طور؟اگر فاصله شود.
  6. سلام علیکم آیا آسفالت کف کفش نجس را پاک میکند؟ بر فرض بله چند قدم؟ آسفالتی که با نم نم بارون خیس شده چه طور؟
  7. سلام علیکم در چه صورتی به طلبه خمس میرسد. لطفا بفرمایید یک طلبه از نظر مالی در چه سطحی باشه که خمس بتوان به آن داد.؟
  8. سلام علیکم دادن کفاره روزه ماه رمضان برای کسی که میخواهد پولشو به دفتر بدهد واجب فوری است. درصورت متمکن بودن میتوان بگوید بعدا میدهم. سوال:همچین کسی که پول کفاره گردنش هست در حکم بدهکار است یعنی موقع حساب سال خمسی میتواند این بدهکهری را کم کند و بقیه را حساب کند.
  9. سلام علیکم پولی که بابت بدهکاری خمس دستگردان شده بعد از متمکن شدن واجب فوری است پرداخت آن؟ آیا دستگردان به این معنی است که من ضمه ام از امام برئ شده و بدهکار دفتر میشیم.چون موقع دستگردان پول رو قرض میدن و من اونو بابت بدهکاری خمسم میدهم.دراین فرض وجوب فوری است بعد متمکن شدن وآیا این وجوب شرط دفتر است؟
  10. سیدعلی جوادی

    دست گردان خمس

    سلام علیکم اون پولی که در دفتر دست گردان میشودمثلا پول خمس باید بعد متمکن شدن حتما به دفتر بدهیم من مثلا هزار تومان سهم سادات بدهکار بودم دفتر اینو برای من دست گردان کرد تا حق تصرف در اموالم را پیدا بکنم حالا این پولو حتما باید دفتر بیارم چون موقع دستگردان اون پولو به من قرض میدهد ومن بدهکار میشوم.؟ اگر اجازه بر اینه که به کس دیگری بدهیم اون بدهکاری به دفتر که قرض داد چی میشه.؟
  11. سلام علیکم آیا پولی که دولتهای اروپایی به مهاجران میدهد حکم شبه دارد؟ آیا این پولها برای ما در حکم اموال کافران به حساب می آید؟ ای پول را مهاجران در اروپا وقتی به خانوادهایشان در اینجا میفرستند چه حکمی دارد.وآیا برای اینها شبه به حساب می آید؟ اگر کسانی که این پول را این ور میفرستن برای خانوادهایشان اگر این افراد کافر شده باشند یا حداقل نماز روزه را کنار گذاشته باشن باز هم قبول کردن پول اینها چه حکمی دارد؟
  12. سلام علیکم فرض کنیدهزارتومان پول خمسی دارم دویست تومان میشه خمسش سوال:اگرمن به این هزار تومان دست نزنم و دویست تومان از پول دیگه ایی بدهکاری خمسم را بدم آیا از اون هزار تومان هشتصد تومنش صاف شده یا هزار تومان.؟ چون اصلش اینه که خمس رو از همون پول بدیم در نتیجه هشتصد میمانه. متشکرم.
  13. به علت بعضی مریضی ها مثل یبوست دکتر ممکنه شئ ایی را داخل مقعد کنه ایا دخول اشیا خارجی در دبر مرد یا زن سبب جنابت میشود وآیا اشیا خارجی در قبل زنان سبب جنابت میشود آیا دست خود انسان یا کسی دیگر مثل دکتر یا همسر در قبل یه دبر سبب جنابت میشود؟ متشکرم؟
  14. حرف زدن وسط اقامه اقامه را باطل می کند کالعدم میشود آیا.؟
  15. سیدعلی جوادی

    قضای سجده سهو

    اگرسجده سهو فراموش شدقضایی دارد؟ بایدبا وضو انجام شود.؟
×
×
  • اضافه کردن...