سجاد تیموری مهمان ارسال شده در 14 اردیبهشت 1403 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 اردیبهشت 1403 سلام آیت الله سیستانی می فرمایند که برای بساز بفروشی احتیاط واجب زکات تعلق میگیرد حالا اگر زکات برای بساز بفروشی ندهم وقتی که حافظ قرآن رو تموم کردم خدشه ای به ثواب حافظ یا قاری بودن وارد میکند؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: محمود-موحدی-فر لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام محمود موحدی فر 7 ارسال شده در 14 اردیبهشت 1403 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 14 اردیبهشت 1403 سلام علیکم در مورد سوال زکات مال التجاره شرایط خاص خودش برای وجوب زکات دارد. مالی که انسان به عقد معاوضه مالک میشود، و برای تجارت و منفعت بردن نگاه میدارد باید ـ بنا بر احتیاط واجب ـ با چند شرط زکات آن را بدهد ـ و آن یک چهلم است ـ : 1 ـ مالک بالغ و عاقل باشد. 2 ـ مال حداقل بهاندازه (15) مثقال طلای مسکوک یا (105) مثقال نقره مسکوک قیمت داشته باشد. 3 ـ یک سال از وقتی که قصد منفعت بردن کرده است بر آن مال گذشته باشد. 4 ـ قصد منفعت بردن در تمام سال باقی باشد، پس اگر در میان سال از آن قصد منصرف شود، و مثلاً قصد صرف آن را در مؤونه نماید، زکات واجب نیست. 5 ـ مالک بتواند در تمام سال در آن تصرف کند. 6 ـ در تمام سال به مقدار سرمایه یا بیشتر از آن، خریدار داشته باشد، پس اگر در قسمتی از سال به مقدار سرمایه، خریدار نداشته باشد، واجب نیست زکات آن را بدهد. اگر این شرایط را ندارد پرداخت ان واحب نیست و ثواب قرائت و قاری قرآن به قوت خود باقی است. وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده