رفتن به مطلب

منبع پاسخ سوال


یاسین مهمان

ارسال های توصیه شده

باسلام و احترام

پاسخ استفتائی در سایت شما  توسط حاج آقای ترنجیان با این شرح آمده است که سپرده گذار شرط سود بکند یا نکند، همین که قراردادی را ثبت کند، سود واریزی را مالک شده است!(منظور ایشان مالکیت  کل سود بدون قبض کردن است و  ظاهرا امضاء کردن  صوری قرارداد بانک صحیح نیست ) 

1_با عنایت به اینکه در رساله جامع جلد 4  پاورقی 3 مساله 1457 آمده است سپرده گذار می‌تواند حساب وکالتی افتتاح کند و شرط سود نکند...2 _ همچنین در مساله دیگری در رساله با صراحت عنوان شده اگر شرط سود در  حساب وکالتی  نشده باشد تا قبص نگردد مالک نیستید...  3_ 3نفر از کارشناسان ارشد و اساتید حوزه  و 2نفر دیگر از پاسخگویان خبره در استفتاء سایر دفاتر، عرایض این حقیر را تایید کردند و فرموند قرارداد صوری، قرارداد شرعی نیست و تا قبض نشود مالک نیستید!

اما این حقیر به جهت اعتماد به این سایت و دقت در پاسخگویی بزرگواران  و  بعید نبودن در احتمال اشتباه سایرین، از حاج آقای ترنجیان بزرگوار استدعا دارم منبع ادعای پاسخ خودشان را بفرمایند؟

ضمن اینکه حقیر نیز اشکالی به پاسخ دفتر قم گرفتم که چرا صوری امضا کردن برای جوایز قرعه کشی بانک ظاهرا شرط ضمن عقد است و دریافت جایزه، جایز نیست اما برای حساب وکالتی، امضاء کردن صوری اشکال ندارد ؟ پاسخ دادند: قرعه کشی یک نوع قرارداد واقعی محسوب می‌شود  ولی آقای سیستانی قبول ندارند بانک‌ها عقود شرعی را رعایت میکنند!

باتشکر

وضعیت: با سپاس توسط: ترنجیان
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
×
×
  • اضافه کردن...