آزادی _ قم 1 ارسال شده در 25 مرداد 1400 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 مرداد 1400 سلام علیکم ۱. زمینی قلعه زاری وقف اولاد ذکور بود که برای سید الشهدا در شب ششم محرم در حسینیه روستا اطعام بدهند اکنون انتفاع زمین از حالت قلعه زاری خارج شد لذا به صورت باغ سیاه ریشه درآمده است آیا ساختن منزل مسکونی در آن جهت محافظت و نگهداری از باغ اشکالی ایجاد میکند ؟ ۲. اکنون که امکان اطعام در حسینیه(به دلیل کرونا) وجود ندارد آیا میتوان به صورت بسته غذایی (غیر از برنج و گوشت و ... که در وقف مورد نظر بود) به نیازمندان داد و اگر میشود حتما باید همان شب ششم محرم باشد یا خیر تکلیف چیست؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ناظم-ارشد لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
تیم ناظمان ناظم ارشد 15 ارسال شده در 27 مرداد 1400 تیم ناظمان اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد 1400 با سلام و احترام برخی قسمتهای سؤال شما دارای ابهام است: منظور از قلعه زاری! منظور از باغ سیاه! زمین، وقف اولاد ذکور است یا وقف امام حسین(علیهالسلام)؟ لطفاً سؤال خود را بهصورت شفافتر مطرح بفرمایید تا کارشناسان ما بتوانند دقیقتر پاسخگوی شما باشند. موفق باشید وضعیت: تأییدشده توسط: ناظم-ارشد لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
آزادی _ قم 1 ارسال شده در 28 مرداد 1400 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مرداد 1400 با سلام ۱. منظور از قلعه زاری همان کاشت گندم و جو است ۲. منظور از باغ سیاه البته همان طور که در متن سوال آمده باغ سیاه ریشه است که باغ درختان سیب و گلابی و البالو و ... مراد است ۳. حق با شماست وقف سید الشهدا علیه السلام ست که در شب ...ولی تولیتش با اولاد ذکور است نسلا بعد نسل 1 وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 28 مرداد 1400 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مرداد 1400 در ۵ ساعت قبل، آزادی _ قم گفته است : با سلام ۱. منظور از قلعه زاری همان کاشت گندم و جو است ۲. منظور از باغ سیاه البته همان طور که در متن سوال آمده باغ سیاه ریشه است که باغ درختان سیب و گلابی و البالو و ... مراد است ۳. حق با شماست وقف سید الشهدا علیه السلام ست که در شب ...ولی تولیتش با اولاد ذکور است نسلا بعد نسل سلام علیکم چنانچه نظر واقف بر این بوده که عایدات آن زمین ومنافع آن زمین خرج اطعام شود و مصرف خاصی مد نظرش نبوده آنچه به صلاح وقف باشد و منفعت بیشتری داشته باشد ،متولیان وقف میتوانند در آن مورد استفاده کنند ، اما اگر نحوه خاصی از کسب عایدات مد نظر واقف بوده تا جایی که امکان دارد باید به همان نحوه مورد استفاده قرار گیرد . در مورد اطعام هم تفاوتی بین سفره انداختن یا دادن قضا به نحو بسته بندی نیست وغرض در هر دو صورت حاصل است . 1 وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری