مهمان مهمان ارسال شده در 31 تیر 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 تیر 1402 سلام گفته شده است، جدا کردن مال مخمس از غیر مخمس، در صورتی که بانک دولتی و یا مشترک باشد، نیت فرد کفایت میکند، که مالی که برداشت میکند، مال مخمس هست یا غیر آن. این کافی بودن نیت، برای وقتی است که پول را به صورت فیزیکی دریافت میکنیم، یا در کارت به کارت هم صدق میکند؟ یعنی من نیت کنم، ده میلیون تومان مال مخمس، از پول های داخل حساب، را به کارت دیگر منتقل کنم. از این جهت سوال را پرسیدم، چون در مسئله ۷۸۷،جلد سوم رساله جامع، گفته شده، تقسیم کردن طلب، پیش از وصول امکان پذیر نیست. مسئله متفاوت هست، اما گفتم شاید مربوط باشد. وضعیت: پاسخدادهشده توسط: شوندی لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام شوندی 11 ارسال شده در 18 مرداد 1402 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مرداد 1402 سلام علیکم مطلبی که در مسئله ۶۳۹ جلد ۲ رساله جامع آمده در فرض برداشت بصورت نقدی میباشد و در کارت به کارت صدق نمیکند. فرق مسئله فوق با مسئله ۷۸۷ جلد ۳ در این است که اجازه اموال مجهول المالک با حاکم شرع است و در این موضوع اجازه دادند اما در مال مشترک و شراکتی اجازه دو شریک لازم است و بدون اذن هریک دیگری نمی تواند در مال شرکت تصرف کند. 1 وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
مهمان مهمان ارسال شده در 19 مرداد 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 مرداد 1402 با سلام با توجه به اینکه در مسئله۷۸۷ جلد۳، ظاهرا عدم تقسیم طلب، پیش از وصول، یک قاعده کلی هست. از آنجایی که این مسئله به عنوان احتیاط واجب گفته شده. در صورتی که به مجتهد فالاعلم مراجعه کنیم، و ایشان اجازه تقسیم طلب را داده باشند. آیا آن وقت، کارت به کارت، برای تقسیم مال مخمس و غیر مخمس یا هر تقسیم دیگری، مثل اینکه پول کسی در حساب ما به امانت موجود باشد، با حساب های بانک های دولتی و مشترک صحیح می شود؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: شوندی لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام شوندی 11 ارسال شده در 21 مرداد 1402 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد 1402 سلام علیکم مسئله ۷۸۷ جلد ۳ در بیان طلب مشترک بر ذمه یکنفر میباشد. و این مطلب بنا بر احتیاط واجب است که با رعایت اعلم فالاعلم میتوانید به مجتهد دیگر مراجعه نمایید. و این مسئله ربطی به نوع دریافت که فیزیکی یا کارت به کارت باشد ندارد و مسئله ۶۳۹ جلد ۲ بنا بر احتیاط واجب نیست وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
مهمان مهمان ارسال شده در 24 مرداد 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 مرداد 1402 متوجه نشدم. بالاخره چطور میتوان، با کارت به کارت کردن، پول مخمس و غیر مخمس، و یا پول دو نفر را که در یک حساب موجود است، تقسیم کرد؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: شوندی لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام شوندی 11 ارسال شده در 25 مرداد 1402 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 25 مرداد 1402 سلام علیکم عرض کردم با کارت به کارت نمیتوان پول مخمس را از غیر مخمس جدا کرد وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
مهمان مهمان ارسال شده در 26 مرداد 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد 1402 با تشکر از لطفتان. لطفا منبع این حکم را بفرمایید. منظور بنده، فقه استدلالی نیست. بر اساس کدام فتوای مرجع تقلید، این نتیجه حاصل شده است؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: شوندی لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام شوندی 11 ارسال شده در 28 مرداد 1402 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مرداد 1402 سلام علیکم در مسائل قبل ذکر شد. وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
محمود مهمان ارسال شده در 31 مرداد 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 مرداد 1402 با سلام پول در دفعات مختلف، به حساب واریز شده. یعنی پول مخمس در حساب بوده، و پول غیر مخمس، به آن اضافه شده، و یا پول در یک نفر در حساب موجود بوده، و پول یک نفر دیگر، به آن اضافه شده. بدین صورت، هر کدام یک دین و قرض متفاوت می شود. در این صورت هم میتوان، با کارت به کارت، پول مخمس، و یا پول چند نفر را که در یک حساب نگهداری می شود، از یکدیگر جدا کرد؟ برای بانک های دولتی و مشترک وضعیت: پاسخدادهشده توسط: شوندی لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام شوندی 11 ارسال شده در 19 شهریور 1402 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 19 شهریور 1402 سلام علیکم اگر دقت بفرمایید پاسخ سوال شما در سوالات گذشتهای که فرمودید میباشد و پاسخ همان است وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده