User مهمان ارسال شده در 28 اسفند 1400 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 اسفند 1400 باسمه تعالی سلام علیکم اعانه بر ظلم در مقدمات بعیده بدون قصد کمک، چه حکمی دارد؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 1 فروردین 1401 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 1 فروردین 1401 سلام عليكم اعانه بر اثم در مقدمات بعیده بدون قصد وتسبیب گناه حرام نیست و حتی در مقدمات قریبه بدون قصد تسبیب نیز حرام نیست . وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
شمسعلی موسوی مهمان ارسال شده در 28 فروردین 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 فروردین 1401 سلام علیکم. اعانه بر اثم (کمک به گناه)باچه شرایطی حرام است؟یا نه شراطی نداردوعرفی می باشد؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
User مهمان ارسال شده در 28 فروردین 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 فروردین 1401 لطفا اگر منبعی هم برای جواب این سوال وجود دارد معرفی بفرمایید وضعیت: با سپاس توسط: ناظم-ارشد لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
... مهمان ارسال شده در 16 اردیبهشت 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اردیبهشت 1401 اعانه بر ظلم حکمش با اعانه بر این متفاوت است و ظاهراً حرام است وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 17 اردیبهشت 1401 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اردیبهشت 1401 بدون قصد اعانه ،حکم به حرمت ان نمیشود مخصوصا در جایی که فرد خبر هم نداشته باشد. بله اگر مطلع باشد وکمک به ظالم در مسیر ظلم صدق کند ،جایز نیست . وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 18 اردیبهشت 1401 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت 1401 سلام علیکم تعاون بر اثم حرام است ،یعنی دو نفر یا افرادی به کمک هم گناهی انجام دهند . اما اعانه بر اثم اگر در مقدمات بعیده باشد که قطعا حرام نیست اما در مقدمات قریبه ،اگر فرد قصد این را داشته باشد که گناه انجام شود ، این اعانه هم حرام است اما اگر قصد انجام حرام نباشد نمیتوان گفت حرام است . مثلا کسی منزلی اجاره میدهد به قصد اینکه حرامی در ان منزل مرتکب شوند ،این کار حرام است اما اگر منزل را اجاره می دهد نه به قصد ارتکاب حرام ولی میداند که حرام هم در آن منزل اتفاق می افتد ،نمیتوان حکم به حرمت کرد. وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
شمسعلی موسوی مهمان ارسال شده در 2 خرداد 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 خرداد 1401 سلام علیکم. اگر کمک کننده به گناه علت منحصره در گناه باشد ولی قصد کمک به گناه را نداشته باشد باز هم حرام نیست؟ مثلا اگر خانه اش را به شخصی اجاره بدهد که می داند در آن کار حرام انجام می دهد ولی اگر به او اجاره ندهد جایی دیگر نیست که اجاره کند و مرتکب حرام شود. وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 3 خرداد 1401 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 3 خرداد 1401 در این فرض از باب نهی از منکر بر او واجب میشود ،منزل را به اجاره ندهد . خود اجاره ندادن در این فرض ،نهی منکر عملی است. وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری