رفتن به مطلب

محمدهادی

کاربر
  • تعداد ارسال ها

    6
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره محمدهادی

دستاورد های محمدهادی

Newbie

Newbie (1/14)

  • یک هفته با المصباح
  • ارسال نخستین پاسخ

نشان‌های اخیر

0

اعتبار در سایت

  1. محمدهادی

    خون زیر ناخن

    ممنون،یعنی اگر خون کمتر از درهم باشد ولی با دارو یا چرک مخلوط شده باشد نماز با آن باطل است؟بر فرض ما روی موضعی از بدن پماد بزنیم که خونی است بر فرض اگر خون کمتر از درهم باشد باید نجاست کامل برطرف گردد؟
  2. محمدهادی

    خون زیر ناخن

    سلام علیکم،اگر خون به مقدار کمتر از بند انگشت باشد آیا باز هم لازم است شستشو وپاک شود؟
  3. محمدهادی

    غنا

    سلام،حاج آقا عذر میخوام یه مطلب دیگه ای که در مورد غنا در رساله جامع اومده اینه که: مسأله ۱۲۰۴. اگر در اذان و اقامه، صدا را در گلو به گونه‌‌ای بگرداند که غنا محسوب شود، یعنی به‌طور آواز‌خوانی که در مجالس لهو معمول است، اذان و اقامه را بگوید، حرام و باطل است و اگر غنا نشود، مکروه می‌باشد. منظور آقای سیستانی اینه که گفتن اذان با ترجیع(چهچهه زدن:گردانیدن آواز در گلو) اگر به حد غنا برسه حرامه و گرنه مکروه هست،درسته؟یعنی اذان گفتن با صدای خوش به شیوه ای که معمول ومرسوم هست مکروه است؟
  4. محمدهادی

    غنا

    خیلی ممنون از توضیحات خوبتون حاج آقای محمدآبادی عزیز،حاج آقا ولی باز یکسری سوالات برای بنده حل نشده موند.وسواس بنده رو در این مورد ببخشید ولی خیلی از افراد متدین به این مسئله گرفتار هستن و تقریبا محلی نیست که ما روزانه با این مشکل مواجه نباشیم. ۱.منظور شما اینه گفتن سخنان لهوی در حالت عادی شاید حرام نباشه ولی وقتی همین سخنان لهوی با سبک لهوی خونده میشه حرام میشه،درسته؟بر فرض گفتن یک شعر عاشقانه برای معشوق در حالت عادی حرام نیست ولی وقتی همین شعر با سبک و لحن معمول ومرسوم نزد اهل لهو خونده میشه، مشمول غناو حرام میشه،درسته؟ ۲.منظورتون از مطالب مفید(غیرالهی) ومحتوای ارزشی چه مطالبی میباشد؟لطفا چند مثال بزنید تا مسئله روشن تر شود؟ ۳.حاج آقا این که گفته شده موسیقی یا آواز مناسب مجالس لهو باشه منظور این نیست که مخصوص مجالس لهو باشه؟چون یک موسیقی وآواز میتونه طوری باشه که هم در مجالس لهو نواخته و خونده بشه و هم در مجالس غیر لهو ولعب درصورتی که برخی آهنگ ها صرفا مخصوص مجالس لهو و رقص و عیاشی هستن و برای خیلی از افراد هم کاملا واضح و شناخته شده هست. ۴.منظور آقای سیستانی از این که فرمودن مکلف میتونه با مراجعه به عرف مردم تشخیص بده کدام آواز وموسیقی مناسب مجالس لهو هست وکدام نیست دقیقا کدام عرف میباشد؟عرف متدین یا عرف غیر متدین را هم شامل میشود؟ اضافه بر اینکه حتی بسیاری از افراد متدین با تعریف غنا و مجالس لهو آشنا نیستند. ۵.شما که فرمودین منظور از مجالس لهو ولعب مجالسی هست که خالی از یاد خداست وانگیزه افراد از شرکت در آن عیاشی وخوشگذرانی وهوسرانی هست این تعریف میتونه شامل هر دورهمی بشه از جمله کوهنوردی با دوستان و انواع ورزش کردن با دوستان،رفتن به طبیعت با دوستان!آیا همه این موارد مصداق مجالس لهو ولعب هستند چون اکثریت آنها خالی از یاد خداست و انگیزه افراد خوشگذرانی هست؟
×
×
  • اضافه کردن...