رفتن به مطلب

مهمان

کاربر آشنا
  • تعداد ارسال ها

    32
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره مهمان

اطلاعات فردی

  • تحصیلات
    سیکل

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

دستاورد های مهمان

Contributor

Contributor (5/14)

  • یک ماه با المصباح
  • بیش از ۵ امتیاز دادید
  • یک هفته با المصباح
  • شما ۱۰ سؤال پرسیدید
  • از دیدار روزانه شما خرسندیم

نشان‌های اخیر

0

اعتبار در سایت

  1. مهمان

    توبه

    سلام علیکم آقای موحدی فر خیلی ممنونم از پاسخگویی تون ولی خیلی کم پتوضیح میدین ای کاش که بیشتر توضیح میدادین . و در مورد پاسخ شما کارشناسان چون علم دارین میفهمین اما من که سواد زیادی ندارم برام روشن و واضح نیست . ________________________________________ ۱- شما فرمودین که در مورد هر دوسوال کافی است چه پشیمانی و چه توبه در مورد گناه اما فرمایش شما این که از گناه باید پشیمان باشد رو من نمی‌فهمم چگونه کافی هست در حالی که میفرمایید باید پشیمان باشد ؟
  2. مهمان

    توبه

    سلام علیکم و رحمه الله طبق نظر آیت الله سیستانی و همه کارشناسان المصباح . آیا این توبه کامل و خالص محسوب می‌شود؟ از گناه لواط و برای این گناه کافی هست یا نه ؟ ۱- پشیمان و خوشحال نبودن به گناه یعنی این که از گناه هم خوشحال و هم پشیمان نباشم . ۲- تصمیم بگیرم که تا ابد به اون گناه نرم . ۳- تمام حق هایی که به گردنم دارم رو کم کم ادا کنم . و سوال دوم : برای پشیمانی از گناه تا این حدی که در شماره اول گفتم کافیه ؟ لطفا در دو پاسخ جواب بدین با تشکر .
  3. مهمان

    طلبه شدن

    سلام علیکم و رحمه الله میشه لطفا تمام راه های طلبه شدن از شروع درس طلبه گی تا بالا ترین درجه آخوند بودن که مجتهد بودن است را نام ببرید . و اینکه چن سال طول میکشد .
  4. مهمان

    خالکوبی

    سلام علیکم و رحمه الله آیا خالکوبی زدن هر کجای بدن که باشد خدشه ای به ثواب کار هایی مانند نماز ، روزه ، قاری قرآن ، حافظ قرآن ، خمس و کلا تمام ثواب ها می‌کند؟ زدن خالکوبی ممکن از ثواب قاری و حافظ بودن کم کند و در آخرت اون ثواب هایی که به قاری و حافظ در روایات گفته شده رو نبره این امکان دارد یا ربطی ندارد .
  5. مهمان

    ازدواج موقت

    سلام اگر با زنانی که شغلش صیغه شدن برای مردان هست و منبع در آمدشون از این راه و وقتی هم که بهش میگی عده نگه داشتی میگه آره و مثلا مهریه هم به عنوان مثال ماهانه 3600 سه ميليون شش صد هزار تومان هفتگی 2 ميليون تومان روزانه هم 800 هشت صد هزار تومان حالا با این مقدار کم مهریه معلومه که دروغ میگه که عده نگه داشته حالا حکم صیغه کردن چنین زنانی چیست میتوان صیغه کرد یا نه ؟
  6. مهمان

    ازدواج موقت

    سلام آیا مرد با زنی که در صیغه موقت عده نگه نداشته است اگر با این زن صیغه موقت کند حکم زنا را دارد و کلا حکم این کار چیست ؟
  7. مهمان

    ازدواج موقت

    سلام در ازدواج موقت زنانی که شغلشون اینه و عده نگه نمی‌دارند وقتی که از زن پرسیده میشه که عده نگه داشته یا نه به دروغ میگه که عده نگه داشتم حکم صیغه با این افراد چیست آیا صیغه با این زن درست است یا نه ؟
  8. مهمان

    ازدواج موقت

    سلام علیکم و رحمه الله بنده قاری قرآن هستم و نماز و روزه هام هم به جا میاورم و بقیه واجبات رو هم انجام میدم . من مجرد هستم و نمیخوام که ازدواج کنم تا یه مدتی صیغه موقت ساعتی یا چند روزه و چند ماهه صیغه کنم . دو تا سوال دارم لطفا به هر دوی آنها پاسخ بدین . ۱- آیا این کار باعث می‌شود که ثواب قاری بودن رو نبرم یا مشکلی در ثواب کار های من ایجاد کند ؟ ۲- و در ضمن صیغه موقت با این که حلال است آیا به قصد لذت بردن در نوجوانی یا جوانی به جای ازدواج به دنبال صیغه موقت باشد گناه است یا معصیت نکرده با این کار ؟ خواهش میکنم که به هر دو سوال من پاسخ جدا گانه بدین .
  9. مهمان

    زکات

    سلام علیکم و رحمه الله طبق نظر حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی زکات برای شغل میکانیکی تعمیر کار ماشین سواری که در آمدش هم خیلی خوبه ماشین های خارجی تعمیر میکنه زکات واجب است یا لازم نیست زکات داد ؟
  10. مهمان

    خمس و زکات

    سلام علیکم خیلی ممنونم از پاسخگویی شما ولی خیلی کم توضیح میدین ای کاش که بیشتر توضیح و راهنمایی میکردین برای بساز و بفروش زکات واجبه یا نه
  11. سلام علیکم و رحمه الله اگر کسی گناه خیلی بزرگ کبیره ای داشته باشد و بدون توبه حقیقی مرده باشد و در تمام عمرش هم نماز خوانده روزه گرفته خیلی انفاق کرده و قاری قرآن بوده بعد از مرگ در عالم برزخ و روز قیامت به خاطر این گناه کبیره به جهنم می‌رود یا به خاطر اون عبادت هایی که داشته به بهشت می‌رود
  12. مهمان

    خمس و زکات

    سلام علیکم و رحمه الله جناب آقای شوندی بزرگ لطفا طبق نظر حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی بفرمایین که به غیر از کشاورز و کسی که گاو و گوسفند داره اصلا به شغل دیگه ای تعلق میگیرد زکات . آیا برای پلیس و بساز بفروش ساختمان و کارمند هر شرکتی که باشه زکات تعلق میگیرد یا نه زکات به پلیس بساز و بفروش ساختمان کارمند هر جایی که باشه تعلق میگیرد .
  13. مهمان

    خمس و زکات

    سلام ۱- خمس و زکات در چه زمانی تعلق میگیرد ودرچه زمانی باید داد . ۲- من که کارگرم و شغلم کاشی کاری باید هر زمان که دستمزد میگیرم باید یک پنجم اونو بر دارم برای زکات و اگه جواب نه هست پس چگونه زکات بدم در حالی که سر سال پولی نمی‌ماند و یا کم می‌ماند و در ضمن پولی که پس انداز میکنم برای سرمایه دار شدن باید اونم باید زکات بدم و خمس در چه زمانی تعلق میگیرد مثلا یه چیزی رو می‌خریم به غیر از استفاده کردن باید یک پنجم اونم خمس بدهیم بعد از خرید پولی نمی‌ماند باید خمس بدیم
  14. مهمان

    پشیمانی

    با سلام و احترام آقای موحدی فر بزرگ من با شرایطی که فرمودین توبه کردم حالا از کجا باید بدونم که گناهم بخشیده شده من از انجام گناه نمیدونم که قلبا پشیمان هستم یا نه فقط به این مطمئنم که از انجام آن گناه خوشحال نیستم و هیچ حسی به خوشحالی یا پشیمانی ندارم و سر به سجده گزاشتم و عهد بستم که تا آخر عمرم به این گناه نمیرم و کم کم حق ها رو ادا میکنم این توبه نصوح هست یا نه
  15. مهمان

    پشیمانی

    سلام توبه با پشیمانی از گناه قبول میشود حالا از کجا باید بدانیم که قلبا پشیمان هستیم همین که از گناه خوشحال نباشیم و چیزی از لذت گناه در دل نداشته باشیم یعنی پشیمانی کامل رخ داده با بله یا خیر پاسخ بدین
×
×
  • اضافه کردن...