علی مهمان ارسال شده در 1 آذر 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 آذر 1402 سلام علیکم،در رساله جامع جلد اول در بحث تجهیز میت آمده که:منظور از «جنگ» و «جهاد» این است که در رکاب امام معصوم(علیه السلام) یا نایب خاصّ حضرتش به شهادت برسد یا در دفاع از اسلام شهید گردد، هرچند در دوران غیبت امام زمان باشد. با توجه به اینکه تفسیرهای مختلفی میتواند از تعبیر "در دفاع از اسلام" میتواند صورت بگیرد،مکلف چطور باید تشخیص دهد که جهاد او در دفاع از اسلام هست یانه؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: شوندی لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام شوندی 10 ارسال شده در 1 آذر 1402 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 1 آذر 1402 سلام علیکم مراد از دفاع از اسلام جائی است که اصل اسلام در خطر باشد. والله العالم وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
علی مهمان ارسال شده در 4 دی 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 دی 1402 باعرض سلام وادب واحترام،منظور از اصل اسلام چیست؟لطفا توضیح کاملی بفرمائید؟یعنی کسی که فقط به خاطر ناموس و از روی تعصب وناموس پرستی به جنگ وجهاد میره و در این راه کشته میشه شامل شهید نمیشه و احکام شهید براش جاری نمیشه؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 9 دی 1402 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 9 دی 1402 سلام علیکم شهید بر او اطلاق میشود ولی آن احکام خاص مثل عدم وجود غسل و کفن مربوط به نوع خاصی از شهداست. وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
علی مهمان ارسال شده در 9 دی 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 دی 1402 ممنون از پاسخگویی خوبتون آقای ترنجیان عزیز،منظورم اینه بر فرض وقتی بین دو کشور شیعه جنگ میشه مثلا بین جمهوری آذربایجان و عراق هر دوکشور به کشته شده های خودشون در جنگ شهید اطلاق میکنن و اونها رو عزیز و گرامی میدارن،از نظر فقه شیعه چه شرایطی باید جاری باشه تا بشه به یک نفر شهید واقعی اطلاق کرد چون نمیشه که دو نفری که در درگیری باهم کشته شدن هر دو شهید باشن قطعا یکی از اینها فقط میتونه حق باشه! و ما اگر زمانی بخوایم در جنگ ودرگیری شرکت کنیم ودراین راه کشته بشیم از نظر شرع چه شرایطی رو باید در نیت وعمل رعایت کنیم تا مشمول اجرو پاداشی بشیم که درقران وروایات برای شهدا ذکر شده است؟ وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 12 دی 1402 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 12 دی 1402 ملاک همان در خطر بودن اصل دین یا مذهب است یا حفظ ناموس وجان مومنین از تجاوز متجاوزین . اگر کسی به این قصد در جنگ شرکت کرد وجانش را از دست داد ان شالله اجر شهید را میبرد. وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
جهاد مهمان ارسال شده در 12 دی 1402 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 دی 1402 بسیار سپاسگزارم از پاسخگویی خوب کارشناسان عزیز،ولی آقای ترنجیان من چندین بار هم این سوال رو پرسیدم ولی جواب کاملی نگرفتم که منظور از دفاع از اسلام چیه که آقای سیسستانی فرمودن منظور از جنگ وجهاد در دوران غیبت اینه که در دفاع از اسلام باشه؟البته آقای شوندی عزیز فرمودن منظور اینه که اصل اسلام در خطر باشه ولی بازم جواب مبهم هست،چون به راحتی میشه از کلمه دفاع از اسلام سواستفاده کرد و تفسیر به رای کرد! ممنون میشم توضیحات کاملی ارائه بفرمایین🙏 وضعیت: با سپاس توسط: ناظم-ارشد لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری