رفتن به مطلب

احتیاط واجب


ارسال های توصیه شده

سلام .من مقلد ایت الله سیستانی هستم و میخوام در مسئله ۱۷۰ به ایت الله وحید رجوع کنم ،طبق مسئله های زیر آیا خروج غساله لازم است خیر؟
مسأله ۱۵۴. در تطهیر با آب کر یا جاری یا باران جدا شدن غساله لازم نیست. بنابراین در لباس و فرش و سایر اشیایی که آب در آنها نفوذ می کند و با فشار دادن و مانند آن خارج می شود، چنانچه با آب کر یا جاری یا باران تطهیر شود خارج کردن آب باقیمانده در آنها با فشار دادن و مانند آن لازم نیست.

مسأله ۱۷۰. اگر شیء نجسی که ظرف نیست را یک مرتبه با آب کر یا جاری یا باران بشویند که آب به تمام جاهای نجس آن برسد، پاک می شود و در فرش و لباس و مانند اینها، فشار یا مانند آن (مثل مالیدن یا لگد کردن) لازم نیست. شایان ذکر است فقط در صورتی که بدن یا لباس متنجس به ادرار باشد، بنابر احتیاط واجب، باید با آب کر و آب باران دو مرتبه شسته شود ولی در آب جاری با یک بار شستن پاک می شود و این حکم اختصاص به لباس و بدن دارد و شامل فرش، موکت، پارچه ای که لباس نیست و مانند آن نمی شود. 
#ایت الله وحید خراسانی

مسأله  ۱۶۰ ـ   اگر چيز نجس را #يك مرتبه طدر آب كرّ يا جارى فرو برند كه آب به تمام جاهاى نجس آن برسد پاك مى شود ، و در فرش و لباس و مانند اينها #فشار يا مانند آن ـ از ماليدن يا با پا لگد كردن ـ لازم است ، و در صورتى كه لباس و مانند آن متنجّس به بول باشد در آب جارى و كرّ يك مرتبه شستن كفايت مى كند.

وضعیت: پاسخ‌داده‌شده توسط: محمدآبادی
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 هفته بعد...
  • کارشناس احکام

با سلام و احترام

آیت‌الله سیستانی در شستن با آب قلیل، جداشدن غساله را (گاهی بنابر فتوا و گاهی بنابر احتیاط) لازم می‌دانند.

در مسائلی که شما ذکر کردید بحث آب قلیل مطرح نشده است و لکن به طور کلی در جایی که ایشان نسبت به انفصال غساله احتیاط واجب دارند، مکلف می‌تواند طبق نظر اعلم بعد ایشان عمل کند.

وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
×
×
  • اضافه کردن...