رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

User مهمان
ارسال شده در
ارسال شده در

باسمه تعالی

سلام علیکم

 

اعانه بر ظلم در مقدمات بعیده بدون قصد کمک، چه حکمی دارد؟

وضعیت: پاسخ‌داده‌شده توسط: ترنجیان
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • کارشناس ارشد
ارسال شده در
ارسال شده در

سلام عليكم  اعانه بر اثم در مقدمات بعیده بدون قصد وتسبیب گناه حرام نیست و حتی در مقدمات قریبه بدون قصد تسبیب نیز حرام نیست .

وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 4 هفته بعد...
شمسعلی موسوی مهمان
ارسال شده در
ارسال شده در

سلام علیکم.

اعانه بر اثم (کمک به گناه)باچه شرایطی حرام است؟یا نه شراطی نداردوعرفی می باشد؟

وضعیت: پاسخ‌داده‌شده توسط: ترنجیان
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

User مهمان
ارسال شده در
ارسال شده در

لطفا اگر منبعی هم برای جواب این سوال وجود دارد معرفی بفرمایید

وضعیت: با سپاس توسط: ناظم-ارشد
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 هفته بعد...
... مهمان
ارسال شده در
ارسال شده در

اعانه بر ظلم حکمش با اعانه بر این متفاوت است و ظاهراً حرام است 

وضعیت: پاسخ‌داده‌شده توسط: ترنجیان
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • کارشناس ارشد
ارسال شده در
ارسال شده در

بدون قصد اعانه ،حکم به حرمت  ان نمیشود مخصوصا در جایی که فرد خبر هم نداشته باشد. بله اگر مطلع باشد وکمک به ظالم در مسیر ظلم صدق کند ،جایز نیست .

وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • کارشناس ارشد
ارسال شده در
ارسال شده در

سلام علیکم تعاون بر اثم حرام است ،یعنی دو نفر یا افرادی به کمک هم گناهی انجام دهند . اما اعانه بر اثم اگر در مقدمات بعیده باشد که قطعا حرام نیست اما در مقدمات قریبه ،اگر فرد قصد این را داشته باشد که گناه انجام شود ، این اعانه هم حرام است اما اگر قصد انجام حرام نباشد نمیتوان گفت حرام است . مثلا کسی منزلی اجاره میدهد به قصد اینکه حرامی در ان منزل مرتکب شوند ،این کار حرام است اما اگر منزل را اجاره می دهد نه به قصد ارتکاب حرام ولی میداند که حرام هم در آن منزل اتفاق می افتد ،نمیتوان حکم به حرمت کرد.

وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 هفته بعد...
شمسعلی موسوی مهمان
ارسال شده در
ارسال شده در

سلام علیکم.

اگر کمک کننده به گناه علت منحصره در گناه باشد ولی قصد کمک به گناه را نداشته باشد باز هم حرام نیست؟ مثلا اگر خانه اش را به شخصی اجاره بدهد که می داند در آن کار حرام انجام می دهد ولی اگر به او اجاره ندهد جایی دیگر نیست که اجاره کند و مرتکب حرام شود.

وضعیت: پاسخ‌داده‌شده توسط: ترنجیان
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • کارشناس ارشد
ارسال شده در
ارسال شده در

در این فرض از باب نهی از منکر بر او واجب می‌شود ،منزل را به اجاره ندهد . خود اجاره ندادن در این فرض ،نهی منکر عملی است.

وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • ناظم ارشد عنوان را به حکم تعاون و اعانت بر اثم تغییر داد

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
×
×
  • اضافه کردن...
امارفا - آمارگیر رایگان سایت
AM 00 : 1

Hour
Minutes
AM PM
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12