عبدالله مهمان ارسال شده در 7 فروردین 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 فروردین 1401 بسمه تعالی سلام علیکم می دانیم که وسواسی کردن در اعمال عبادی (در وضوء، در غسل جنابت، در نماز) حرام است و باید به وسواسی خود اعتنا نکند. سوال این است که آیا آن اعمال عبادی که با وسواسی انجام داده شده، تمامش باطل است و باید دوباره انجام بدهد یا باطل نیست (آن اعمال صحیح است) ولی فقط گناه است؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 9 فروردین 1401 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 9 فروردین 1401 سلام علیکم در برخی موارد ممکن است موجب بطلان هم بشود ولی آنچه وظیفه شرعی است همانطور که فرمودید عدم اعتنا با شک وسواس خود است تا ان شاالله کم کم این حالت برطرف شود. وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
...... مهمان ارسال شده در 9 فروردین 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 فروردین 1401 لطفاً بفرمایید که در کدام موارد موجب بطلان میشود و در کدام موارد باطل نیست؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس ارشد ترنجیان 94 ارسال شده در 13 فروردین 1401 کارشناس ارشد اشتراک گذاری ارسال شده در 13 فروردین 1401 مواردی که وسواس باعث تکرار رکنی در نماز شود یا آنقدر کلمات را تکرار کند که از حالت نمازگزار خارج شود در این صورت نماز باطل است. وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
مهدی مهمان ارسال شده در 25 دی 1401 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 دی 1401 کسی که در برخی موارد نماز وسواس دارد، اگر در سایر موارد مانند تعداد سجده شک کند و نداند وظیفه اش اعتنا نکردن است (تا تبدیل به وسواس نشود) یا انجام سجده، چه باید بکند؟ سوال دیگر اینکه اگر در بین نماز، حکمی را نداند و قصد کند نماز را احتیاط اعاده کند، آیا باید اعاده انجام شود یا اگر منصرف شد، نیازی نیست؟ وضعیت: پاسخدادهشده توسط: محمدآبادی لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
کارشناس احکام محمدآبادی 91 ارسال شده در 25 دی 1401 کارشناس احکام اشتراک گذاری ارسال شده در 25 دی 1401 با احترام در بخشهایی که وسواس ندارد باید مانند سایر افراد عمل کند؛ (مثلاً اگر پس از شروع تشهد شک کند یک یا دو سجده انجام داده، نباید اعتنا کند و اگر قبل از شروع تشهد شک کند، باید یک سجده دیگر برود.) اگر مرتکب مبطلات نشده باشد و در لحظاتی که تصمیم به قطع نماز داشته، اذکار و اعمال نماز را انجام نداده باشد، نمازش صحیح است و میتواند ادامه دهد. وضعیت: تأییدشده توسط: ترنجیان لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری